joi, 23 iunie 2011

Iertarea greselilor

Se spune ca un baiat de abia implinise varsta de 18 ani si isi luase carnetul, ca intr-o seara, a cerut voie tatalui sau sa se foloseasca de masina, nou nouta, pentru a-si impresiona prietena. Seara a fost nemaipomenita, masina mergea perfect, si el se dovedea a fi un sofer priceput. Pana si prietena, in momentul in care a fost dusa acasa, a fost impresionata. Pentru a face povestea mai scurta, vreau sa va spun ca pe drumul spre casa, simtind ca poate controla masina, a vrut sa vada cat de repede merge, si in viteza lui nu a vazut la timp cum o masina din fata frana. Si, desi a franta, nu a reusit sa evite impactul. Rezultatul... masina nou nouta era lovita. Politia a fost chemata, si in momentul in care tanarul nu stia ce sa faca, politia i-a cerut actele masinii. Ce va spune tata, se gandea el, in timp ce deschidea torpedoul masinii.

In momentul acela din torpedou a cazut o hartie, pe care cu un scris grosolan barbatesc se aflau urmatoarele cuvinte: "In caz de accident, fiule adu-ti aminte ca eu te iubesc pe tine, nu masina". 

Cateva ganduri cu care textul ma provoaca:

1. Alegerile ne afecteaza viitorul. 
In fiecare zi noi luam diferite decizii. Si deciziile noastre ne afecteaza viata. Chiar si cei care cred in predesitnatie, sunt pusi putin in incurcatura, cand vad cum deciziile influenteaza ziua de maine. Daca alegi ca sa fumezi, daca alegi sa fi neglijent, daca alegi sa faci un lucru bun, daca alegi sa ajuti pe cineva, daca alegi sa spui adevarul, sau daca alegi sa nu il spui, pentru toate acestea consecintele se vor vedea... si ne vom intalni cu ce am semanat. Si in momentele acelea nu vom putea arunca vina pe alticineva.
E greu ni se pare sa luam o decizie buna, dar viata ne demonstreaza ca e mai bine sa iei decizia corecta. Un exemplu este minciuna. E mai usor sa spui adevarul decat sa minti, pt ca daca minti, trebuie sa iti aduci aminte tot timpul ce ai spus... 

2. Greselile ne costa. 
Orice greseala are pretul ei, si orice am face nu vom putea evita acest adevar. La acest capitol nu cred ca trebuie sa comentez, de aceea voi spune doar un lucru, "In orice pas facut, cere sfatul de la Domnul". E singura metoda pe care eu o gasesc ca fiind sigura in a trai o viata fara de greseli.

3. Eu te pe tine te iubesc... 
De ales, alegem toti, de gresit, am gresit si gresim toti. Si dintre noi, nu cred sa fie unul care sa zica, eu inaintea lui Dumnezeu stau fara vina. Si atunci ce ne facem. Cum putem primi pacea? Mai avem vreo sansa sa indreptam trecutul? Raspunsul se gaseste in Ps 85:2 si nu cred ca mai e o surpiza ca il gasim tot la Dumnzeu.

Si atunci am scapat, avem tabilita curata si putem sa incepem tot de la inceput? E si asta o parere, eu insa nu cred ca tanarul din ilustrarea introductiva a mai incercat sa vada cat de repede poate merge masina, a inteles ce inseamna harul.... DU-TE SI NU MAI PACATUII...

Republicat cu permisiunea de la Benjamin Stan http://www.intercer.net/devotional/index.html

http://www.credinta-mea.ro/articole-pentru-suflet/povestiri-cu-morala/iertarea_greselilor_14243/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu